2 באפריל 2010

אהבת קרש

לפני כמה חודשים נכנסתי לאחת מחנויות הקראפטס (מלאכת יד/חומרי אומנויות), וראיתי שם קרש חיתוך עירום מעץ, שניראה כמו סימון של קרשי חיתוך "אמיתיים". בטח - היו שם גם קרשי עץ עבים, דשנים וכבדים אבל אני התאהבתי בפרופורציות המעודנות של המסמן. הרגשתי מיידית צורך קמאי לצייר עליו - משהו חיוני, צבעוני, מסביר פנים, מטבחי, בייתי, טבעי או שרירותי. רכשתי ערימה משכמותו וחזרתי נירגשת הבייתה.
התקשורת בין הקירשונים האלו וביני התלהטה כאמור ממבט ראשון - אני מאמינה שככה זה כשמתאהבים בפרופורציות, אין את כל הדילמות של הראש, את כל העכבות של ההורים, האחים, האחיות, השכנים והתת מודע הקולקטיבי.
כל המידות מצוינות וידועות והן על הכייף כייפק.
מה שהקרשים האלו ביקשו נתתי להם, בציור כמובן (כטיפוסים מסמנים, הם לא חובבי "הדבר האמיתי" - מגע עם איזה בצל סגול, מלפפון תוקפני או הס מלהזכיר חזה עוף חי, יכולים לסדוק אותם בשניות מרוב וולגריות חושית) - פרחים, ינשופים, ארנבים, ירקות, חתולים, ציפורים ודגים - בקיצור - גן חיות בוטני.

אחרי שמישהי הזמינה ממני את הקרש "ציפור ביסטרו", בתרגום לאיטלקית (Osteria), מתנה למחותנים האיטלקיים שלה לקריסטמס , חשבתי למה לא? איטליה סבבה, פסטה כל השנה - לא רק לקריסטמס ולא רק למחותנים - אז נתתי אותה בפומדרו ("עגבניות" באיטלקית). כי מה יותר הרמוני וחינני מעגבניות?
הקרש המיועד נרתע בהתחלה למשמע רעיון ה"עגבניה" (פוטנציאל ההשפרצה שלה הלחיץ אותו) אבל כשהבין שמדובר בבת זוג מסומנת, נירגע, גירגר ושמח.

hand painted cutting boardפומדרו
לא עגבניות שמשפריצות


כך מתגלגלים הדברים ואהבתי מדלגת לה בין קרש לקרש. עד שמישהו חושק בהם, הם תלויים אצלנו בפינת האוכל שהיא גם המטבח וגם הסלון ושותפים בכל ארועי ותלאות היום יום. כל כך נינוחים וסימפטים, פשוט מתנה.

תלאות היום יום

קרש ועוד קרש - הקשה ועוד הקשה - דינג דונג! - שמתי לב שאנשים פה אוהבים מסרים מילולים שיהיו תלויים בקירבתם על הקיר (כמו "ביסטרו" ו"פומדרו" ואף מסרים יותר מדוברים), משהו שיתן איזשהי אורינטציה קיומית. מה זה המקום הזה? איפה אני? באיזה מצב רוח אני אמור להיות עכשיו? הגדרות ישירות שאדם פשוט זקוק להן, לא?
הלכתי על זה - אמריקה - זה נשמע לי כיוון סופר זעיר! "ברוכים הבאים", "בית", "שעת אמבטיה", ואפילו קיבלתי הזמנה זעירה ולא צפויה לאחד שיגיד - "ארוחת בוקר כל היום".


אני מודה - אני בתוך מסע התאהבות בעולם הקראפטס וזו אולי אחת מהפעולות הפמיניסטיות (אוקיי - בהתחשב בזה שאנחנו ב 2010, אז הפוסט-פוסט-פמיניסטיות) ביותר שעשיתי אי פעם. לא מדי גבר על גוף אישה וכן אלטרנטיבה בריאה ואיתנה לגאדג'טים, מסכים שטוחים וחוטיני.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רשימה מענגת.
אמנית זעירה, האם את מכירה את הספר "הלוחשת לקרשים" רומן סוחף,מבוסס על סיפורה האמיתי של אישה שפתחה חוות טיפול לקרשי חיתוך במצוקה - מומלץ!

מקרש לקרש
שמחתנו עולה
הללויה

אומנית זעירה אמר/ה...

אנונימי, תודה!
הרסת אותי עם ה"לוחשת לקרשים"!
...יש את הספר באמזון?