1 ביוני 2010

הזמנה לנגן

מעולם לא היינו ככה קרובים בדעות וברוח הדברים אבל אני תמיד מזמינה אותו ל פסטיבל באך , שמתקיים פה כל שנה ביוני. הוא הרי מת על מוסיקה, בעצמו מנגן פסנתר - זה מאז ומעולם היה הקלף האינטלקטואלי שלו. "תבוא ככה חודש קודם, באמצע מאי, תיפטר בנחת מהג'ט לג, נטייל קצת ואז תהיה במיטבך בפתיחה של הפסטיבל. אנשים חשובים, שעוני זהב, נשים עשירות, מאזטים, יין, תהיה כוכב! זה הרי תפור עליך".


"אני בטוחה שישמחו לארח אותך ...לא, מה פתאום! אין מצב שיזכירו את "גרגרת עקומה", את הדירה במגדלים או את "פיצי תשאל!"... ואולי אפילו תוכל להפליא בנגינה עצמה ... ברור שגם צילי מוזמנת! ...כן כן, בטח שיש פה מייסיס (Macy's)".

אבל גם השנה הוא דחה את ההזמנה בנימוס, "...צילי דווקא מתלהבת, אבל יש הרבה עניני מדינה על הפרק...", אמר בשקט "...לא פשוט, את יודעת..."
למה, למה לא התעקשתי השנה? הוא הרי אף פעם לא היה טיפוס של ים.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי תמר,
יש משהו מאוד אניגמטי ומסתורי ברשומה שלך היום.
אז לא נותר לי אלא לומר, שיש בי ניצוצון של קנאה בפסטיבל באך עפ האווירה הפוֹשית והיין...

Tamar Hammer אמר/ה...

הי מיכל -
אכן, לפעמים אקטואליה כבדה, שייט בלב ים, וגנרלים (בעיקר חובבי מוסיקה משום מה) - מספקים הרבה אניגמה לחיינו.

הפסטיבל אגב רחוק מאוד מזה. המוסיקה של באך נפלאה ואלגנטית ובנוסף הוא מתרחש פה כשסוף כל סוף מגיעה גם השמש לביקור של יותר משתי דקות...

אנונימי אמר/ה...

מצבים של גרגרת עקומה מוכרים עוד מימי הויזיגותים. זו אכן בעייה כאובה וברוב המקרים מומלץ שלא להזכיר אותה לפאציינט מפאת אתיקה של דיסקרטיות בין הקליינט לבין הלקוח וכן חופש העתונות. עם זאת ראוי לציין שבמסע הצלב החמישי, הנזיר מורומבה הופיע בפני הקיסרית וילהלמינה צ'מבלו וניבא את היום שבו "מורה נבון\ארוך תלתל\עלי סולמות\יקפץ אל האוזן" מרובע אשר חלילה אום יוסוף פרשה אותו כניבוי של הולדתו של יוהאן סבסטיאן באך.
תמיד טוב לדעת פרטים שכאלה על ההיסטוריה של האמנויות והמחשבה
פרופסור
מקסימיליאן
שופנהאואר
הספרגוס

Tamar Hammer אמר/ה...

פרופסור מקסימיליאן,
...אני בטוחה שלא היו מעלים פה ביוג'ין את ענין "גרגרת עקומה" (אחרי הכל זה היה סוג של עסק ביש) אך בכל מקרה תודה על החיזוק המנומק.
ובאשר לניבוי הולדתו של באך - איזה סיפור מרתק - כל כך מרחיב את הדעת והפרספקטיבה וגם נותן המון תיקווה!
תודה!