30 ביולי 2010

לפעמים בננה זו רק בננה

בדרך כלל אני משתדלת לא לגעת בחומרי נפץ כאלו אבל בימים האחרונים כשאפילו כאן נהיה ממש חם (35 מעלות בצל), לא יכולתי יותר להתאפק. אני מתכוונת לבננות הקפואות של דיאנה שקרצו לעברי כבר כמה פעמים מבעד לויטרינות הבוהקות שבסופר. אתמול היה פשוט בלתי אפשרי לומר להן "לא". בדימוי שאינו משתמע לשתי פנים - הן מבטיחות נימוחות, קופים, אקזוטיקה, חושניות, סערת רגשות, סיפוק שכדרך הטבע, נופש וכל זה ביחד - סגור בקופסא חביבה, סטרילי.
החלטתי לנסות את דיאנה פעם ראשונה בקטן והושטתי יד למארז ה"בייביס" (תינוקות - Babies) - חצאי בננות קפואות ומצופות שוקולד (בניגוד לאחיותהן הבוגרות - הבננות המצופות בגודל מלא - Full Size).

הבננות של דיאנה.
חמש בננות קפואות מצופות בשוקולד מריר. הכל טבעי.
(מקסים הפטרן האתני הזה למעלה ולמטה, לא?)

כשבני גילי היו צעירים וחסרי מנוח ואני למדתי אומנות בבצלאל, איפה שכל אחד ניסה למגנט עם הדבר הבא, מישהי, שם בדוי יונית, הציגה קנבס ענק מרוח בגווני אפור. במבט ראשון היה ניראה שמדובר ביצירה מופשטת לחלוטין. במבט שני לא יכולת לפספס את המשפט האסטרטגי - "זין של כושי" שיונית רשמה בשחור, בגודל בינוני, מצד שמאל למטה.
זה ניראה לי אז, הדבר הנועז ביותר עלי אדמות עד כדי כך שבקושי הצלחתי להישיר מבט אל אותו אקריליק על בד. אומנם היה מוקדם מדי להבין אם היה מדובר "בדבר הבא" אך ללא ספק זה הסתבר כ"הדבר הנכון" והצליח בקלי קלות להעמיד דיון אינטקטואלי למהדרין ולמשך דקות ארוכות.
אבל פה זה אמריקה. הבננות של דיאנה, עסק חינני למדי על פי האתר, עושה זאת ללא תיווך ברומו של עולם וגם לכל הגילאים, עם קופים, כבר משנות השמונים. בכל זאת, אני תוהה אם יכול להיות שבנוסף להטסת שוק בגדי ונעלי מעצבים לשיאי מחירות חסרי שחר, מכירת סיורי שווא נוטפי קפיטליזם בעיר התפוח על פי התסריט הדלוח לתיירים, גם הויברטוריזציה של הסידרה המנוונת "סקס והעיר הגדולה" (שלא להזכיר את הסרט הנורא), הזניקו ושיחררו בנעימים ובלי כל הסברים מיותרים את הבננות השחומות והמקושתות, לפחות כדימוי.
על כל פנים בקופסאת הג'ונגל חיכו לנו בסבלנות וכמובטח חמישה חצאי בננה מצופים על מקל (כל אחד מנוילן בנפרד ובהיגיינה מירבית). באמת מאוד טעימות וגם עובדות כמו כלום- כבמטה קסם מקלות על עומס החום!
דיאנה עשית עבודה מצוינת! כמו שאומרים אצלכם כאן בניכר - "גרייט ג'וב" (! Great Job)

הבננה של דיאנה - קפואה ומצופה במערומיה.
טבע פראי ושוקולד, מי צריך יותר מזה?

רחמנא ליצלן, אחר כך עוד יבואו בדין ודברים עם דיאנה בנוגע להנצחת הפרימיטיבי, ניכוס האקזוטי והרעבת יבשת אפריקה.

4 תגובות:

מיכל אמר/ה...

שוקולד מריר זה אחד הדברים
שאני הכי אוהבת בעולם.
בננות זה אחד הדברים שאני הכי שונאת.
מה עושים?
קונים מגנום מריר אקוודור.
בקרוב כשתהיו כאן תקני,
ותזנחי את הבננות לעולמים...

הגרפיקה באמת מקסימה, מה שנכון.

Tamar Hammer אמר/ה...

תודה על ההמלצה מיכל, רשמתי:
מ ג נ ו ם מ ר י ר א ק ו ו ד ו ר

אבל זניחת בננות? זה לא נשמע לי כל כך מוסרי ... הרי האדם נוצר מהקוף והקוף מהבננה לא?

המחסנאית אמר/ה...

למרות החום וההסבר לא השתכנעתי באטרקטיבויות של זה.
לא נראה מושך.

Tamar Hammer אמר/ה...

הי מחסנאית,
אכן המראה של הבננות המצופות עצמן - קצת בעייתי (ולא מלוטש כמו על העטיפה) אבל הטעם? גן עדן.