27 ביולי 2010

בסתיו

אישה אחת גרה בתוך אבטיח ואשה אחרת התאהבה במטבח "החדש" שלה. השניה זאת אני. נדדתי כבר בין כמה וכמה מטבחים וצללתי אל תוך מספר לא מבוטל של התאהבויות בחיי והנה עכשיו שוב, בבית שברחוב פוטר אני שדודה לגמרי, עבד נרצע.
זהו מטבח אמריקאי ישן, אבל מאז שכף רגלי דרכה לראשונה על ריצפתו דמויית אריחי הקרמיקה (פי-וי-סי בעברית) - אני למטבחי ומטבחי לי. כמו שכבר טענו לא מעט גברים שעירים לפני - ניראה שמצאתי את מקומי. חד משמעית, זוהי צומת פמניסטית נוספת בחיי. אולי זה הטפטים הישנים והחינניים אולי ארונות ותיקרת העץ, אולי החלונות - אחד עם חממה פנימית לעציצים והשני מעוטר בוילון תחרה זול ואולי קולט האדים. בכל מקרה זו קומוניקציה משובחת שלא מוצאים כל יום, עד כדי כך שאני שוקלת למקם לי מיטה קטנה ליד המדיח, ללילות שהנפש מתבלבלת ובועטת. כי לפעמים כידוע, מטבח הוא חבר.


זה בעצם מה שהוביל אותי לרעיון המפגש. אני יודעת, זה לא רעיון מקורי שלי. דב אלבוים פגש את האבות כבר לפני כמה שנים טובות וג'ודי שיקגו כבר הזמינה 39 חברות קלאסיות לסעודה סימבולית במיצב שלה "ארוחת הערב" (The Dinner Party) ב- 1974. בתערוכת קבע ב מוזיאון ברוקלין, השולחן המונומנטלי והמשולש שהיא בנתה אז, עם אותן צלחות וגינליות עדיין מחכה.
וגם לי בא. ללא ספק משהו יותר סולידי, בלי איברים סמי-פנימיים, אולי אפילו אכין צמחוני. אבל כן, שתיים מן האורחות שהיא הזמינה גם אני מתכננת להזמין למטבח שלי. את וירג'יניה וולף - שאתמוגג לחלוטין אם לפני המתאבנים, תתן איזה קריאה של פרק מתוך "גברת דאלווי" ואת ג'ורג'יה אוקיף - שרק כשביקרתי בבית שלה באביקיו, ניו מקסיקו וראיתי את הציורים המקוריים שלה, לא בלוחות שנה או מפיות שמודפסות בסין אלא באמיתי במוזיאון ג'ורג'יה אוקיף בסנטה-פה הבנתי את המושג "סוף הדרך". גם הציורים וגם המקום.
אבל הכי בא לי שאליס מונרו תבוא. היא - אליס, בטוח תדע להעריך מטבח מתגמל שכזה, על כל המשתמע מכך - יחסים בין אשה לקערה, איכויות של חלב מוקצף, מדפים, וילונות, מאפה תפוחי אדמה עם רוזמרין וכו'. יש לה את זה.

לאחר שתסרוק איתי ביחד את כל הפינות ובתום קפה עם איזו נשנושית היא תספר על מאיפה היא הביאה את שני הסיפורים הממוטטים שלה - "תחנה בערבה" ו"הבתולה האלבנית" (מתוך הספר "סודות גלויים") אחר כך גם תרחיב קצת על הסיפור "בריחה" (מתוך הספר "בריחה"). גאונה האישה הזו.
ומה עם ג'ודי שיקאגו, רעיונאית המקור? - בכייף שתבוא גם, אף פעם לא מזיק לתגבר את הצוות היהודי ויש גם בית כנסת קרוב. אגב ג'ודי, בלי לחץ - אבל יהיה נחמד עם תביאי איתך איזו צלחת אירוטית מהארוחה ההיא, הן ממש מהממות ואני פשוט מטורפת על כלי קרמיקה.
כרגע המפגש מסומן לסתיו, כשהיופי פה בחוץ לא מותיר מקום לכשלונות. ברור שאזמין גם כמה חברות מהארץ. למה לא? שיקחו קצת אויר מהילדים ו/או העבודה ו/או הבן זוג ו/או הקפואים שבפריזר. זה יהיה נפלא! נחגוג ביחד את מקומנו החדש בפמיניזם בסגנון רטרו!

9 תגובות:

עידית פארן אמר/ה...

אני גם יכולה לבוא?
יש אורז מלא עם גזר בטטה ודלעת שאני מכינה והוא מעולה...
אה, אל תדאגי, אני אביא גם סיפורים

Tamar Hammer אמר/ה...

בטח עידית!
האורז שלך נשמע נפלא, ואני סומכת עליך ועוד איך בענין הסיפורים.
...אז בסתיו!

המחסנאית אמר/ה...

אפשר גם? זה קצת רחוק, אבל אם אפילו אליס מונרו באה אז גם אני רוצה. נשמע מקום עם השראה כלבבי וגם הנוף דרך החלון
אני מבטיחה להפתיע במאכלים טבעוניים לא שגרתים וטעימים.

Tamar Hammer אמר/ה...

בהחלט מחסנאית!

ו - אליס כבר הודיעה שתבוא, (לא סיפור גדול בשבילה, 8-10 שעות נהיגה מוונקובר והיא פה) היא הבטיחה להקריא פה כמה סיפורים שעדיין לא התפרסמו! זה גדול לא?

מאכלים טבעוניים לא שגרתים - נשמע לי סופר מפתה! יופי!

מיכל אמר/ה...

פללליייזזז...
גם אני גם אני גם אני.
אני מבטיחה להביא עוגיות קוואקר, שלי יותר טובות משל וורג'יניה, וג'ורג'יה בכלל לא יודעת להכין עוגיות קוואקר, ג'ודי לעומת זאת עושה אותן בצורת... אז איתה אני לא מתחרה...
(פעמיים ניסיתי להגיב כרגיל ולא הצלחתי, אז אני מנסה אחרת)

Tamar Hammer אמר/ה...

כמובן מיכל, את סופר מוזמנת!
(אשמח מאוד עם תביאי את הקוואקריות שלך, את צודקת וירג'יניה כל פעם מפשלת עם העוגיות קוואקר, לפעמים אני חושבת שאולי זה קווקר מהזמן שכתבה את גברת דאלוווי... כזה מסטיק ישן... אני חושבת שאגיד להן למלכות פשוט לא להביא כלום, אנחנו כבר נתארגן עם האוכל, שיהיה טרי ובן זמנינו).

*מצטערת על ענין התגובות, לא שיניתי כלום. לפעמים בלוג ספוט משתעשעים עם המערכת בלי לשאול. שמחה שהצלחת בכל זאת, ושתבואי!

צלחות קורנינג אמר/ה...

המטבח נראה מקסים, ובכלל אוהבת את הבלוג הפמיניסטי שלך. מחכה לפוסטים חדשים... :)

Tamar Hammer אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Tamar Hammer אמר/ה...

תודה צלחות קורנינג!
שמחה שבאת לביקור. מטבח אחרי הכל זה השטח שלך...
הבלוג מתעדכן כל הזמן (פוסט חדש מדי 3-4 ימים) בעמוד השער שלו:
http://omanitzeira.blogspot.com